30 juni 2013

Slow down, take it easy

Nu het 30 juni is, wil ik graag iets aankondigen. Per 1 juli start ik met een project om iedere dag van een tientje te leven (eten, drinken, uitgaan). Ik wil op die manier geld uitsparen om een deel van mijn hypotheek af te lossen. Een belangrijke tweede reden is om me meer bewust te worden van mijn uitgavenpatroon. Het zou bijvoorbeeld grappig zijn te merken dat ik best op die voet kan blijven leven. Dan zou ik dit project langer kunnen voortzetten of minder kunnen gaan werken.
Er verandert de laatste jaren veel in Nederland en ik beweeg daarin graag mee. Niet om me in te dekken (schuilkelder), maar om de wind van die verandering op te vangen en er nieuwe energie mee op te doen. Daarom spreekt dit Chinese gezegde dat op een oerhollands tegeltje is afgebeeld, me zo aan.
Voor het project heb ik een andere weblog opgezet: http://levenvaneentientjeperdag.blogspot.nl
Het heeft waarschijnlijk wel tot gevolg dat ik in ieder geval voor een jaar minder op deze weblog zal publiceren. Ik moet mijn aandacht nu gaan verdelen en wil niet teveel tijd achter mijn pc doorbrengen.
Motto voor deze tijdelijke verandering is dan ook 'Slow down', tempo gaat omlaag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten