1 juli 2013

Kick off


Tadam: vandaag is de officiële kick off van mijn project: 'Leven van een tientje per dag'.
Na een korte aanloop in juni ga ik er nu echt voor. Ik zal eerlijk schrijven over hoe ik het doe. Om te beginnen heb ik een pot waarin ik het geld stop dat ik misschien per dag over hou van het dagelijkse tientje.
Dan kan ik op een andere dag eens een keer uit eten of naar een concert.
Daarnaast is er een kleine buffer op een aparte spaarrekening die ik in situaties aanspreek, waarin ik een uitzondering wil maken. Het is niet nodig dat anderen de dupe worden van mijn project, omdat ik ineens minder geld wil besteden aan bijvoorbeeld een dagje uit of zo. Ook wil ik geen zelfgemaakte cadeaus of stekje van planten als cadeau voor verjaardagen geven. Ik hóef niet te bezuinigen; ik wil het om dat geld aan een ander doel te besteden.
Er is een boekje van iemand die van 1 euro per dag een tijd leefde om op die manier een groot huwelijkscadeau voor een familielid te kunnen kopen. Dat is mooi, alleen de weg die die auteur bewandelde, spreekt me minder aan: een soort parasiteren.
Tja, ik zou nu ook rond zessen bij vrienden binnen kunnen gaan vallen in de hoop dat ik mee kan eten, maar dat soort gedrag past niet bij me en bovendien wil ik autonoom en Dymph blijven. Ik heb er normaal gesproken ook niet zo'n behoefte aan om contuinu met anderen te zijn, dus ga ik dat nu ook niet doen uit financieel oogpunt. Berekenend wil ik niet zijn.
Zo dat zijn wat kanttekeningen bij het project.
En dan nu:



2 opmerkingen:

  1. Héél veel succes ! 'k Volg je... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Dymph,
    Ik heb je hele blog vandaag gelezen. Erg leuk verhaal. Ik ga je volgen.
    Groetjes Vlijtig met zuinigheid.

    BeantwoordenVerwijderen