27 juni 2013

Beestjes

www.schoolplaten.com

Waar veel geld in kan gaan zitten, is ongediertebestrijding. Muggensprays, muizenlokkers, mierenpoeder. Tegenwoordig wordt er al snel van je verwacht dat je ook alles eco doet en daar hangt helaas nog een groter prijskaartje aan.
Maar je kunt altijd voor alternatieven kiezen.
Ik heb een jaar of wat geleden mijn hele huis laten voorzien van rolhorren. Dat kostte wel wat, maar ik kan nu de ramen wagenwijd open zetten (ik hou erg van frisse lucht) zonder angst voor onwelkome gasten als muggen die in staat zijn me de hele nacht wakker te houden.
De laaste tijd heb ik last van andere plaagdieren: mieren. Er zijn al heel wat potten mierenpoeder, bussen mierenspray en lokdozen doorheen gegaan. Ik wil voorkomen dat mijn pas gelegde terrastegels worden ondergraven.
Nu ik wat prijsbewuster word, ben ik verder gaan kijken. Zo kwam ik via Google terecht bij de site: 'Oma weet raad' (zie onder het tabblad 'Relevante links' op mijn blog). Die staat vol met huis-tuin-en-keuken-middeltjes, meestal ecoproof en lief voor de portemonnee.
Nu giet ik al een paar dagen 's avonds een ketel kokend water over de nesten. Daar houden die mieren niet van. Ze hebben nu hun verblijf buiten mijn territorium verplaatst.
Opgeruimd staat netjes!

2 opmerkingen:

  1. Als Gaia maar niet meeleest...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij kan die niet lezen, als we dezelfde bedoelen. Enne, of mierenpoeder dan beter is?

    BeantwoordenVerwijderen