25 juni 2013

Scoren

Rond de 24e van iedere maand krijg ik mijn salaris. Deze maand is dat een moment om even bij stil te staan, omdat het het eigenlijke startpunt is van mijn project: 'Een jaar lang leven van een tientje per dag'.
1 juli communiceert makkelijker, maar de 24e is dus de echte start.
Dus heb ik rücksichtlos het bedrag dat ik van plan ben maandelijks af te lossen, overgemaakt naar mijn hypotheekverstrekker.
Resultaat: ik krijg deze week een brief met daarin het nieuwe maandelijkse bedrag dat ik voor de komende 12 jaar aan rente kwijt ben (ik heb een aflossingsvrije hypotheek en betaal dus alleen rente).
Al is het maar een gering verschil met de maand ervoor: het is MINDER. Dat bedrag zal niet meer stijgen.
Een heerlijk gevoel.
Wat ik overhoud na aftrek van alle rekeningen van deze maand, vormt de pot waar vanuit ik voor een tientje per dag ga leven. De hoofdreden is dus een deel van mijn hypotheek aflossen; een neveneffect is financiële bewustwording.
Yes! De kop is eraf!

4 opmerkingen:

  1. Ik krijg rond die tijd mijn pensioen en wil ook proberen om met €10 rond te komen. Wel wil ik het op een ontspannen manier doen en niet de hele dag aan geld denken. Het moet een gewoonte worden om op de nieuwe manier met geld om te gaan, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k Wens je héél veel succes !
    En 'k hoop veel van jou te leren !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zet hem op, Cecilia! Ik sluit me helemaal bij jouw manier aan. Gewoon 's morgens een tientje in je portemonnee doen en dat is het dan! Verder niet te ingewikkeld oden. Op = op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je, Lie(f)s. Enne...ik leer ook graag van jou, dus schroom niet met je suggesties!

    BeantwoordenVerwijderen