17 juni 2013

Aanbiedingen

Dilemma.
Bij zuiniger leven past het beeld van koopjes jagen. Advies is om de aanbiedingen in supermarkten in de gaten te houden. Vooral bij koffie en WC-papier kan dat aardig schelen.
Ik heb al jaren een NEE-NEE-sticker op de brievenbus om het milieu en tijd te besparen. Onwillekeurig zou ik toch al die folders doorkijken, als ik ze in de bus kreeg, terwijl ik bijvoorbeeld helemaal niet van plan ben een nieuwe bank of afwasmachine te kopen. Dus zonde van de tijd en het milieu.
Maar om nu iedere week de verschillende supermarkten af te fietsen om hun folder in te zien, voert ook wat ver.
Leve het digitale tijdperk: ik heb me net online aangemeld voor de wekelijkse koopjesfolders van de omringende supermarkten. Natuurlijk ook van de goedkoopste als Aldi en Lidl.
That's part of the game.
Ik heb er wel een apart e-mailadres voor. Als ik er even geen zin in heb, hoef ik de folders niet in te kijken en gooi ze virtueel weg.
Gemak dient de mens!

4 opmerkingen:

  1. 'k Pluis de folders (in de brievenbus) uit van de grootwarenhuizen in de omtrek. Bonnetjes knippen is ook een (geliefde ?!) bezigheid, ook dat loont. Afgeprijsde producten (net niet vervallen !) koop ik ook. En alle restjes, zelfs een korstje van een boterham worden verwerkt en opgegeten.
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent goed bezig! Maar met die digitale folders lukt ook goed. Schrijf ik even op, wat ik waar wil scoren. Geen bergen papier in huis. Bevalt me prima. Bedankt voor je reactie: stimulans voor mij:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke ideeen! Ken je 'leven van een euro per dag? Heel aardig boek uit bibliotheek over een engelse die haar broer een trouwkado wil geven. Hoe ze dat bereikt leverde een boekje op. Aanbevolen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Gerda, Je hebt hem gevonden! Leuk dat je reageert. Ik heb dat boekje inderdaad gelezen, erg grappig. Alleen ik kies er wel voor om geen parasiet te worden! Eigenlijk zou mijn omgeving niet moeten kunnen merken, waar ik mee bezig ben. Ik draai nu nog proef, 1 juli ga ik echt van start! Ciaooooo

      Verwijderen