9 juni 2013

Voorbereidingen zijn gratis!

Vaak is het zo dat - als ik met een van mijn projecten ga starten - ik er de nodige spullen voor aanschaf.
Bijvoorbeeld bij een enthousiaste poging te gaan hardlopen, koop ik eerst echte hardloopschoenen. Om een schilderscarrière te beginnen schaf ik dozen met acrylverf aan en canvasdoeken in allerlei maten..
Omdat ik een nogal veranderlijk persoon ben die snel 'in' iets voor iets nieuws, blijven er veel blijken van mijn hobby-aanvallen ongebruikt in de kast staan.
Bij een opruimproject verdwijnen die dingen naar familie en bekenden en als die geen interesse hebben, naar de kringloop.
Spullen weggooien is nooit een sterke kant van mij geweest.
Bij dit project hoef ik niets aan te schaffen. Het zou oneerlijk zijn om de resterende junidagen mijn kasten vol te hamsteren, zodat ik daar de komende twee maanden mee vooruit kan.
Dat zou ik een valse start vinden. Ik wil het gewoon uitproberen met dat tientje, dus als het niet lukt, kap ik.
Nee, geen voorbereidingen dit keer.
Alleen de niet-materiële en gratis actie van het oprichten van deze weblog.
Met dank aan Blogger!

2 opmerkingen: