19 juni 2013

EDH-dieet

Een jaar of 15 geleden heb ik ook een periode zuinig geleefd. In die tijd bestond de Vrekkenkrant nog, waarin Rob van Eeden en Hanneke van Veen hun idëeën deelden over spaarzaam leven.
Daar kwamen hilarische invallen van lezers en volgelingen bij. De een nog extremer dan de andere, zoals je met de hand na het douchen van water ontdoen, waardoor je handdoek minder snel zou slijten (?!?).
Eén item is me vooral bijgebleven: het EDH-dieet.
In plaats van allerlei dieetproducten te kopen en daarmee te gaan lijnen, kun je beter gewoon de helft gaan eten: Eet De Helft!
Je bespaart niet alleen op je omvang, maar ook op je centen.
Twee vliegen in één klap.
Ik heb nagedacht over het plaatsen van advertenties op mijn weblogs. Daar zou ik wat mee kunnen verdienen en dat is vooral in het kader van deze blog welkom.
Maar ineens zag ik in mijn geest wat er zou kunnen gebeuren: ik schrijf over het EDH-dieet en rondom mijn woorden duiken er allerlei advertenties op over dieetproducten. Nee, dat snijdt geen hout.
Een tweede reden is dat ik uit mijn journalistieke loopbaan heb overgehouden dat als je subsidie krijgt, je je journalistieke vrijheid kwijt bent. Het gevaar ligt op de loer dat de adverteerders gaan bepalen wat je schrijft.
No way!
Dus daarom geen advertenties!

6 opmerkingen:

  1. Was ik op geabonneerd, de Vrekkenkrant ! Keigoed ! Spijtig dat ze stopten ! Eten werd hier niet gehalveerd, de rest wel..., tot je de juiste, nodige hoeveelheid vond..., en dat is nog steeds zo...
    Zouden we op dezelfde golflengte zitten... ?!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb op een gegeven moment alle uitgaven van de Vrekkenkrant in 1 band gekocht via Genoeg. Heb dat boek weer weggegeven. En nu spijt....Soms ben ik te opruimerig! Denk wel dat we een aantal dingen gemeen hebben. De leuke:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'k Heb mijn huis enkele dagen geleden verkocht..., en verhuis in 2015 ('t moet nog gebouwd worden !) naar een 'piep'kleintje (ongeveer 60 m²)... Opruimen dus..., meer dan de helft 'moet' weg... Straks niet alleen 'van een tientje' maar ook 'zen' ?!
      Lie(f)s.

      Verwijderen
    2. Wat voortvarend. Ga je ook minder betalen? Want dat is ook zo'n tip: ga kleiner en goedkoper wonen. Ja, opruimen is heerlijk. Je hoofd wordt ook lekker helder. Had 'helaas' al heel veel opgeruimd (naar kringloop) anders had ik dat nu lekker via bv. bol.com kunnen verkopen (boeken). Tip voor jou?

      Verwijderen
  3. Uit 'The complete Tightwad Gazette' kun je misschien ook nog tips halen. Ik heb hem al een paar keer gelezen, en sla 'm nog regelmatig open voor inspiratie. Het boek is zo'n 800 pagina's geloof ik!

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijne tip. 800 pagina's is een hele kluif! Maar ach...ik heb vast wel weer eens vakantie!
      THX Dymph

      Verwijderen