29 juni 2013

Doorslaan

Met bezuinigen kun je ook doorslaan.
Ik betrap me erop, als ik in de supermarkt bij de kassa moet afrekenen. Contant, dat vind ik beter te controleren voor mezelf. Ik voel het geld letterlijk door mijn handen gaan.
Wat er door me heen flitst is dit: 'Als ik mijn boodschappen zo uitkies dat ik in het totaal bijvoorbeeld € 7,52 moet betalen, dan hoef ik in praktijk maar € 7,50 te betalen. Die twee cent rondt de kassière naar beneden af. Met andere woorden: ik zou er op kunnen gaan letten om altijd op een totaalbedrag van 2 of 7 cent uit te komen. Dan bespaar ik iedere boodschappengang sowieso 2 cent. Omgekeerd zou ik twee cent teveel betalen, als ik op 3 of 8 cent eindig.
Zeg eens, ga ik nu te ver?

5 opmerkingen:

  1. Ha, gelukkig, deze denkwijze was bedoeld om even te prikkelen. Het gaat inderdaad te ver, maar toch vind ik het leuk als ik - bij toeval! - op 2 of 7 cent eindig. Ik zal het er niet op aan laten komen;-) Beloofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha ik vind het wel slim hoor!!
    xxx
    Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, wel bijdehand van je tante, hè? Ik was altijd goed in rekenen, komt mooi uit! xxx Dymph

    BeantwoordenVerwijderen