15 juni 2013

Beer op de weg

Bij elke verandering in je leven komen er ook beren op de weg.
Bij mij is de eerste 'beer' de gedachte dat - als mijn project per 1 juli begint - ik middenin mijn vakantie zit. En het woord 'vakantie' is voor mij automatisch gekoppeld aan geld uitgeven. Heeft denk ik te maken met het begrip 'vakantiegeld'. Je hebt extra geld nodig voor vakantie.
Maar is dat wel zo?
In de VS is er een woord bedacht voor thuisblijven tijdens je holidays:
STAYCATION. 
Dat bespaart geld en waarschijnlijk ook stress door files, overvolle campings, tent die niet opgezet kan worden, blaren van te felle zon, zand in je slaapzak, gehorige hotelkamers, lange rijen voor het ontbijtbuffet, enge insecten, inentingen, nachtelijke vliegreizen en uitgeput thuiskomen, zeurpieten in het reisgezelschap, om nog maar te zwijgen over de holidayafterdepression als je weer thuis bent.
Dus ik boek dit jaar een staycation. Die beer op de weg heb ik alvast geschoten!

2 opmerkingen:

  1. Oeps..., reactie verdwenen..., ook met vakantie... ?!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou ja, je blogs zien er leuk uit, ga er zeker grasduinen ;-) M.

    BeantwoordenVerwijderen