6 juni 2013

Eitje

Niet helemaal rond
voedzaam en gezond
wit, bruin, ook wel groen
effen of met stippen
uit kievitten of kippen
uit ganzen of uit eenden
in een vogelnest
of uit een legbatterij
je raadt het al
ik ben een ei!

Ooit in Egypte, toen we met een groep Nederlanders en Bedoeinen om een vuur zaten met hete, zoete thee in de hand, zong ieder om de beurt een lied. De Bedoeinen waren de onbetwiste kampioenen hierin. Nederlanders komen niet veel verder dan 'Potje met vet' of 'Hand in hand'.
Vroeger thuis zongen we ook veel en ineens schoot die fantastische tekst van het lied 'Het Ei' me te binnen van Jaap Fischer dat ik toen heb voorgedragen.
De Bedoeinen zaten enthousiast mee te klappen, al hebben ze geen woord kunnen verstaan van wat ik zong en kon ik het ze ook niet uitleggen.

Dankzij Youtube kan ik het laten horen: Jaap Fischer: 'Het Ei'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten