13 juni 2013

(Geen) halve maatregelen

Het is fascinerend om te merken dat als je eenmaal een besluit hebt genomen, je denken er door beïnvloed raakt. Je komt (om in coachingstermen te spreken) in een andere 'state of mind' terecht.
Mooie woorden voor kleine veranderingen met op termijn grote gevolgen.
Voorbeeld: ik sta mijn brood te smeren om mee naar mijn werk te nemen en wil er twee plakken worst op doen. Dan bedenk ik:
'Die ene kan best door de helft: dat bespaart weer wat. De lunch wordt er echt niet minder lekker van.'
Bovendien is het beter voor mijn lijn!
Met kleine aanpassingen grote doelen bereiken. Of zoals een spreekwoord luidt:
'Vele kleintjes maken een grote.'
Al moet dat laatste uiteraard nog blijken....

2 opmerkingen:

  1. Oeps..., doe ik reeds, niets bijgeleerd vandaag...
    Dat van die vele kleintjes... Geloof me maar, dat helpt (op langere tijd !)..., en meer dan een beetje !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, misschien kan ik nog iets van jou leren! Mijn grootste doel met deze blog is bewustwording creëren, bij mezelf en misschien bij anderen..;-)
      Dank voor je reactie en bemoediging!
      Dymph

      Verwijderen