22 juli 2013

Koele verleidingen

Met het tropische weer duiken er verschillende verleidingen op die geld kosten. IJsjes zijn daarin nog marginaal, tenzij je hele ijstaarten zou eten. Een terrasje is zo gepakt en waarom niet direct een hapje blijven eten?
Dus ik doel op verslapping van de dagelijkse gewoonten. Ineens uit je werk besluiten dat je geen zin hebt om te koken in die hete keuken, maar besluiten om een kant-en-klare salade te kopen bij Albert Heijn. Niet erg voor een keertje, maar de hitte is voorlopig niet voorbij en voor je het weet, zit je in een ander patroon, namelijk dat van gemakzucht.
Overigens hoorde ik van de week een mijnheer opmerken dat het boodschappen nog nooit zo plezierig was dankzij de goed werkende airco in de supermarkt. Het moet niet gekker worden.
Boodschappen doen als variant op een gang naar het zwembad.
Dit overwegende heb ik me goed voorbereid op de volgende drie 30+dagen. Nu ik zo goed op stoom ben gekomen met mijn project wil ik me niet door koele alternatieven laten verleiden. Die maak ik gewoon zelf. Gisterenavond na zonsondergang heb ik een pak pasta al dente gekookt. Vlinderpasta, omdat dat zo leuk staat op je bord. Direct twee eetlepels olijfolie erdoor geroerd en toen laten afkoelen. In de koelkast gezet. Als ik vanavond thuiskom doe ik er een paar in reepjes gesneden stronken bleekselderij, een handvol fijngesneden augurken, blokjes feta, een in stukjes gesneden komkommer, pot uitgelekte doperwten, uitgeperste knoflookteentjes en een dressing van met water aangelengde en met kruiden vermengde slasaus door.
Dan hebben ik voor drie dagen pastamaaltijdsalade. En voor de variatie hou ik een blikje tonijn voor de derde avond achter de hand.
Kosten? Met alle bonussen, halfprijsacties en budgetmerken kom ik op circa € 4,50 voor drie dagen.
Dus per maaltijdsalade: € 1,50. En lekker dat het is!

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk recept, heb de salade gemaakt, vond hem iets vlak van smaak, een paar plakjes heel fijn gesneden salami erdoorheen en smullen maar... en goed drinken.{ gratis }

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee, Cecilia! Het is altijd leuk om te variëren op recepten. Ik heb vanavond ook genoten van mijn vlinderpastasalade!

    BeantwoordenVerwijderen