14 juli 2013

Water bij de 'wijn' doen

Van Nigel Britton via openclipart.org
Mijn bodylotion is bijna op en ik krijg dan haast niets meer uit het flesje. Oplossing: ik doe er een beetje water bij en kan nog drie smeerbeurten door.
Water gebruik ik ook om eten mee op te warmen. Ik doe een laagje water in een koekenpan in plaats van boter (goed voor de lijn:-) en schep er de rijst/pastaschotel of stamppot bij en warm het gerecht op.
Rauwkostdressings maak ik al jaren zelf door mayonaise in een bakje aan te lengen met water, wat kruiden etc. en dan te mengen met zo'n schattige kleine garde.

Als ik een kant-en-klare saus of dressing koop, vermeng ik die altijd met water:
a. je gebruikt er veel minder van, omdat het beter mengt, en
b. het is gezonder voor je lijf.
Als mijn afwasmiddel bijna op is, vermeng ik het restant met water en kan weer een aantal vaten vooruit.
Kortom, water is een ideaal hulpmiddel bij zuiniger leven. Door het op een slimme manier te gebruiken, verdien je geld als water...en hoeft het water je niet tot de lippen te komen staan.

4 opmerkingen: