25 juli 2013

Payday

Voor de gein zeg ik op mijn werk weleens:
'Nog 4 nachtjes slapen...'!
Als ik geluk heb, vragen mijn collega's me:
'Wat is er dan'?
En dan roep ik met een gelukzalige grijns op mijn gezicht:
'Dan krijgen we salaris'.
Vandaag is het weer zover en het is tevens een glorieuze dag, omdat het me deze maand gelukt is om van een tientje per dag rond te komen.
  • Heb ik het gevoel beknibbeld te hebben? NEE.
  • Voel ik me minder gelukkig? NEE, misschien zelfs integendeel. Ik geniet bewuster van de inkopen die ik doe. Of van de Domino's pizza die ik met een collega op het werk laat bezorgen (€ 8,95).
  • Zie ik op tegen de volgende maand? NEE, ik heb er zin in.
Kortom, het smaakt naar meer. Vol goede moed maak ik ook deze maand het geplande bedrag aan aflossing over aan mijn hypotheekverstrekker en ga ik door naar de tweede ronde!

2 opmerkingen:

  1. Mij lukt dat écht niet...
    Eten, drinken, gewone dingen... zou eventueel gaan.
    Dokter, apotheek, tanken, verzekeringen en zoveel meer..., nee, mij lukt het niet !
    Lie(f)s.
    @Ik had ten andere een logje verwacht boordevol 'vrekkenclubtips' !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, nu even gen vrekkentips, maar genieten dat het deze maand gelukt is. Dat tientje per dag is ook echt alleen maar voor eten, drinken, uitjes....ik heb nooit geschreven dat ik daar alle vaste lasten van doe. Die betaal ik daar niet van:-)

    BeantwoordenVerwijderen