29 juli 2013

Randvoorwaarden van het project

Bij een project horen randvoorwaarden. Die heb ik ook. Wat dit project 'Leven van een tientje per dag' betreft, wil ik niet bezuinigen ten koste van anderen. Zo heb ik bijvoorbeeld op één dag meer dan x keer het toegestane bedrag uitgegeven, omdat ik een vriendin had beloofd haar een dag mee uit te nemen als cadeau voor het behalen van haar examen. Gedane beloften nemen geen keer. Ook niet tijdens dit projectjaar.
Het moet wel leuk blijven.
Ook in het geven van cadeaus wil ik niet ineens een vrek worden. Ik ga geen stekjes van planten in een zelf opgeleukt potje aan iemand geven voor zijn verjaardag. Op zich is daar niets mis mee, als je krap bij kas bent, maar dat laatste geldt niet voor mij. Ik heb alleen besloten mijn geld dit jaar anders te besteden.
Bij mij is niet de ultieme doelstelling bezuinigen, maar mijn hypotheek aflossen. Bij een berekening van mijn maandinkomsten/uitgaven kwam ik toevallig uit op dat tientje per dag.
Eigenlijk vind ik bewustwording het leukste van dit project.
Toen ik onlangs alleen iets te vieren had, heb ik voor de helft van mijn dagbedrag een kop koffie met een heerlijk stuk taart gekocht.
Genieten!
En als dat laatste niet meer lukt, als ik ga chagrijnen en krampachtig mijn hand op de knip houd, dan stop ik ermee. Dit project is geen prestigeproject. Zodra een van mijn lezers of vrienden me op dergelijk gedrag betrapt, hoop ik op een reactie. Dan stel ik de koers bij.
Tot nu toe gaat alles goed en voorzie ik geen problemen:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten