5 juli 2013

Kijk eens om je heen..

Een vriendin heeft onlangs een fotosessie laten maken, zodat ze zich 'in the cloud' goed kan presenteren. Windowdressing is tegenwoordig een belangrijk deel van het werk.
Na een jaar of twee dezelfde profielfoto op mijn weblog(s) wil ik ook wel eens wat anders. 
Die vriendin raadt me haar fotograaf aan. Dat gaat me zo'n 80 euro kosten.
Dat moet anders kunnen.
De profielfoto die ik had, heeft Robin, mijn neef, gemaakt (zie eerste foto hieronder).
Op zijn verjaardagsfeest had hij toen net zijn Canon camera en zat voor de lol wat foto's van me te maken. Hij fotografeert inmiddels ook voor kranten. Vooral 112-onderwerpen hebben zijn belangstelling.
Onlangs heeft hij een website gemaakt: www.robindebeer.nl en daarop heb ik gezien dat hij ook opdrachten aanneemt. Ik tweette hem of hij voor een tientje (!) van mij een aantal foto's wil maken en dat vindt hij prima.
Zo gezegd, zo gedaan. Inmiddels heb ik ze gekregen en er een uitgekozen als nieuwe profielfoto op mijn blog. Dus voordat je een smak geld uitgeeft, kun je ook eens om je heen kijken of er niemand in je familie of kennissenkring voor een vriendenprijsje jouw project kan uitvoeren. Met diezelfde Robin heb ik vroeger ook  de bestrating in mijn voortuin aangepast. Hij was toen pas 9 jaar, maar ging na schooltijd altijd met bouwvakkers op stap en heeft zo het vak geleerd. Voor een zak snoep wilde hij mijn tuin wel renoveren.
En het resultaat was prima!
Wie weet, breng ik jou nu ook op een idee!

Dit zijn de foto's die Robin gemaakt heeft: de linker is van anderhalf jaar geleden, de tweede van 25 juni jongstleden.



2 opmerkingen: