8 juli 2013

Meenemertjes

Al een aantal jaar ga ik af en toe een nacht, soms twee, naar een hotel in Nederland. Als je thuis geen bad hebt, is het een luxegevoel om daar in een hotel een evenement van te maken. Lekkere badolie mee, liefst van Kneipp, want die vind ik tot nu toe de beste. Omdat ik geen auto heb, probeer ik mijn rugzakje zo licht mogelijk te houden. Dus neem ik kleine verpakkingen toiletartikelen mee.
Dat die onvoordelig zijn, is algemeen bekend. En overbodig deels ook, omdat er in een beetje hotel toiletartikelen klaar staan. Ik liet die meestal voor wat ze waren, omdat ik anders toch weer met veel bagage naar huis ging.
Nu is daar verandering in gekomen. Ik neem ze wél mee. Dat hoort bij de slogan: 'Kleine beetjes helpen.'
Maar ik pak niet alles mee voor de hep; de spullen moeten wel lekker ruiken. Er zijn grenzen!
Ik wil geen arme stinkerd worden.
Als ik door mijn voorraad kleinverpakkingen voor op reis heen ben, heb ik een setje plastic flesjes achter de hand die ik kan vullen met mijn eigen toiletspullen. Tot nu toe heb ik die nog niet hoeven gebruiken. Enne...de recente hotelovernachtingen in Zandvoort had ik al voor 1 juli 2013 geboekt. Die vallen buiten het project:-)

5 opmerkingen:

  1. 'k Ben meer dan 10 jaar niet meer op hotel geweest... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga je wel eens met vakantie? Hoe doe jij dat dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sinds een dikke 10 jaar woont mijn nu 93-jarige mama bij me. Vergt enorm veel tijd... (20/24u. 7/7d.), 'k heb 'slechts' enkele uurtjes per dag vrij, dus blijf ik (meestal) gewoon in Brugge. Er komt niemand helpen..., als ze opstaat, wassen, aankleden, boterhammetjes smeren... Met liefde... !

      Verwijderen
    2. Oh, Lies, wat leuk dat je in Brugge woont. Zo'n mooie stad! En ook heel tof dat je zo liefdevol voor je moeder zorgt. Leuk om te horen. Je heet met recht Lie(f)s!

      Verwijderen
  3. Ik kan nog veel van je opsteken. In de badkamer heb ik tig kleine tubes en flesjes in een mandje liggen die stof vergaren. Eerst die maar es gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen