8 augustus 2010

Horen, zien, zwijgen en krijgen

En dat allemaal in een kwartiertje tijd. Vanaf mijn fiets zie ik een oude aanduiding van een slagerij op een pand aan de Westerkade: "Kalfs-, Lams- en Rundvlees" (of zo). Tegenwoordig huist er een verloskundige praktijk in het gebouw.
Zo zie je maar: dood en leven liggen dichtbij elkaar!
Geschreeuw op de Twijnstraat van de ene man tegen de ander: 'Je mag daar niet zomaar piesen. Als ze je grijpen, ga je de gevangenis in!'
'Nou, én?', ketst de ander terug. En ik hoor nog net: 'Ik ben een oud-agent'.
Zaterdag over de Vismarkt fietsen is geen sinecure. De shoppers hebben de hele bestrating in beslag genomen. Probeer je als fietser er tussendoor te wurmen (je mag er tenslotte fietsen!), dan kun je dit commentaar verwachten:
'De mensen doen tegenwoordig ook maar waar ze zin in hebben. Regels: ho maar!'
Tja...en dan verstandig zijn en zwijgen!
Eind goed, al goed. Als ik bij de Douwe Egbertsshop aankom voor een ongeëvenaarde kop cappuccino, blijk ik er een gratis te krijgen. Promotie-actie. Na een kwartier en voldaan stap ik weer op. De promotiejuffrouw is dan ook vertrokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten