5 maart 2014

Perfect day

In feite heb je maar weinig nodig om gelukkig te zijn. Vandaag heb ik een heerlijke dag gehad die niets heeft gekost. Het was mooi weer en ik hoefde niet te werken.

Op de fiets reed ik dwars door Utrecht naar Amelisweerd. Zette mijn fiets op slot en maakte een prachtige wandeling langs de Ouderijn. Op de eerste de best bank at ik mijn meegenomen brood met gebakken ei op.

Al lopend viel alle stress van me af. Er was niet veel extra's voor nodig om helemaal in mijn omgeving op te gaan. Ik zag zoveel moois om me heen, groette de mensen die me tegemoet kwamen en was domweg gelukkig.

Ergens langs de route ligt de Veldkeuken, een kleinschalige biologische winkel en horecagelegenheid.
Toen ik mijn voet over de drempel zette, zag ik dat het er aardig vol zat, er een flinke rij stond om iets te bestellen en bovendien de warmte me onwelkom omhelsde.
Dat paste me niet.
Ik besloot weg te gaan na wel even gratis de toilet te hebben gebruikt.
Twee uur later was ik thuis en bedacht: dit was een gouden dag die me niets heeft gekost.
Dat smaakt naar meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten