17 maart 2014

Geld stinkt!



Ik leef dan wel van een tientje per dag, maar vies van geld ben ik niet. Je zou het wel worden van deze twee verontrustende berichten. Behalve de WC-pot zijn er nog meer smerige dingen die barsten van de bacteriën, zoals toestenborden, smartphones, etc. Daar is een top tien van samengesteld.
Twee 'hits' uit die lijst hebben met geld te maken, namelijk eurobankbiljetten die sporen van gemiddeld 11.0000 bacteriën per biljet bevatten. Voldoende om een infectie op te lopen. Toch is de euro nog 'schoon' vergeleken bij ander Europees papiergeld: op de Russische roebel en de Zwitserse frank troffen onderzoekers van de universiteit van Oxford ruim 30.000 bacteriën aan en op de Deense kroon wel 40.000.
Van pinnen word je ook niet echt gezond: daabij komen je vingers in contact met duizenden bacteriën; snot, maag/darmbacteriën en etensresten.Werkelijk alles is op het akkoordknopje terug te vinden. Een pinautomaat kan zich erop beroemen zelfs meer bacteriën te bevatten dan een openbaar toilet.

Snap je nu waar de uitdrukking 'Geld stinkt' vandaan komt?

11 opmerkingen:

  1. Stof om over na te denken.
    Als ik naar de supermarkt ben geweest was ik daarom gelijk mijn handen.
    Maar wat te denken van deurklinken , winkelwagentjes enz.enz.
    En als je vaak mensen de hand moet schudden.
    Zorgen dat je goed verzorgde handen hebt met zo min mogelijk wondjes en kloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geld 'vies'is, heb ik vroeger al van mijn vader geleerd. Hij stond er altijd op dat ik mijn handen waste nadat ik geld had aangeraakt. Je wist immers nooit wie het al had aangeraakt voordat je het vastpakte.
    Leuk dat het nu door nieuw onderzoek ook bewezen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed voor je weerstand, je wordt echt niet zomaar ziek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn idee. Je moet mijn blogs ook met een vette knipoog lezen!
      Ik ben zelf helemaal niet zo handenwasserig, hoor (kost teveel water = geld:-)
      Dymph

      Verwijderen
  4. Oef, heb je smetvrees?
    Groetjes Hein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welnee...mijn blogs zijn met een dikke knipoog geschreven. Gewoon om wat te prikkelen. Ik ben een vrouw zonder vrees:-) En handen wssen kost geld: water, zeep, handcrème, etc. etc. Ha ha ha!
      Dymph

      Verwijderen
    2. Hahaha, je had me door! Ik zat je ook een beetje te plagen! Ah, je hebt humor, leuk!
      Ik vind je blog leuk en na deze reactie vind ik je nog leuker!
      Hele warme groet aan een vrouw zonder vrees! Hihi!
      Hein

      Verwijderen
    3. Dank je wel:-) Fijne eerste lentedag!
      Dymph

      Verwijderen
  5. De uitdrukking "rijke stinkers" komt voort uit het volgende. Rijke mensen kregen een graf in de kerk zelf en niet buiten op een kerkhof. Ik weet niet hoe er begraven werd maar wel dat het na verloop van tijd ging stinken in de kerk ( geur van de overleden rijke mensen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaha, dat klopt! En die mensen maar denken dat ze bijzonder waren om in de kerk begraven te worden. Arme achterblijvers, hu hu !
      Fijn weekend, Dymph

      Verwijderen
  6. en er was een romeinse keizer die belasting hief op toiletten. hij vond dat geld niet stonk. pecunia non olet!

    BeantwoordenVerwijderen