3 maart 2014

Leuker kunnen we het niet maken

De belastingaangifte is inderdaad steeds leuker om in te vullen. Direct op 1 maart heb ik de aangifte in een half uurtje al ingevuld. Dan is het belastingformulier al grotendeels voor me ingevuld. Ik verzamel de stukken die ik nodig heb een week van tevoren in een map. En aanvullen maar.
Dat is een snel verdiend halfuurtje werk. Ik krijg ondanks de daling van mijn hypotheekschuld door andere aftrekposten toch een leuk centje terug.
Via internet zoek ik tips op bij het invullen en lees er toevallig een die ik graag wil delen.
Wie plannen heeft zijn huis te verbouwen of tuin opnieuw te laten aanleggen, doe dat dan in 2014.
De btw op verbouwingen is tijdelijk verlaagd. Je betaalt in 2014 6% in plaats van 21% btw over de arbeidskosten. In 2015 betaal je weer 21%. Het is wel noodzakelijk dat de werkzaamheden op 31 december van dit jaar klaar zijn. Voor de huur van apparatuur en de voorrijkosten van de aannemer betaal je ook maar 6% btw. Dus stel je plannen niet langer uit: een jaar is zo om!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten