25 mei 2014

Biertje?

Mijn vader had vroeger aparte mopjes waar we als kind erg om moesten lachen. Wel wat onsmakelijk, maar ja, dat vonden wij als kinderen leuk, vooral als mijn moeder erbij griezelde!
Eén ervan gaat zo:

Er zit een man in de kroeg aan de bar met een pilsje. Na een aantal biertjes moet hij naar de WC. Hij moet echt nodig en krijgt het niet voor elkaar zijn driekwart glas voor die tijd nog op te drinken. Argwanend bekijkt hij de andere gasten aan de toog en denkt:
"Tja, ga ik zo naar de WC en dan kom ik terug en dan is mijn pilsje opgedronken door een ander."
Hij verzint er het volgende op: hij pakt een bierviltje, schrijft op de achterkant: "Ik heb er in gespuugd" en zet het viltje tegen zijn glas bier aan.
Tevreden loopt hij vlug naar de WC om zijn blaas te ledigen. Als hij terugkomt, ziet hij dat zijn glas onaangeroerd is. Zijn brede glimlach verdwijnt echter snel, als hij onder zijn boodschap op het bierviltje ziet staan:

"Ik ook!"

Wist hij maar van dit aloude gebruik in de horeca. Dat had hem met al zijn slimheid geen nieuw pilsje gekost!


1 opmerking: