9 april 2014

Keukenconcurrent

Ik krijg een telefoontje van de Keukenconcurrent. Op hun site heb ik even geleden een ontwerp voor een nieuwe keuken gemaakt en voor het ontwerp mijn gegevens ingevoerd. Daarna kreeg ik keurig per e-mail mijn ontwerp en een prijsopgave. Nu vraagt een vriendelijke dame me, of ik dit ontwerp wil laten uitvoeren.
Ik vertel haar over mijn recente plannen: nieuw fornuis en een extra kastje erbij via Marktplaats en dan alles mooi wit geschilderd.
De dame vertelt me enthousiast over een vriendin die zelf zo'n donkerbruine keuken had en die ook in een lichte kleur had geverfd. De keuken was totaal anders. Heel mooi.
Ze zegt me dat ze de koop zal annuleren.
Ik schrik....hemel...."ik zit toch nergens aan vast"?
"Nee, hoor", stelt ze me gerust, "dat noemen we zo."
Ik bedank haar voor het leuke gesprek en we wensen elkaar nog een prettige dag.
De firma Keukenconcurrent stelt zich sportief op, terwijl mijn plannetje voor hen concurrerend is. Toch proef ik geen spoortje bitterheid of wedijver in dit telefoongesprek. Eigenlijk alleen maar enthousiasme. Dat is nog eens een opsteker zo'n bedrijf!
Dus....warm aanbevolen voor als je wel een echte keuken wilt laten plaatsen.


Al weet ik heel zeker dat mijn plan goedkoper is ondanks de slogan van de Keukenconcurrent!

3 opmerkingen:

  1. Hier ook een goede ervaring met de keukenconcurrent. Wij hebben bij hen een nieuwe inbouwvaatwasser besteld omdat onze het na 12 jaar had begeven. Prettige mensen, vriendelijk, aandacht en tijd voor je. Ook als je belde met een vraag zéér behulpzaam. En eergisteren geplaatst door een vriendelijke bekwame vakman!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wat leuk dat je ook zo'n positieve ervaring hebt met hen!
      Dank voor je reactie en een fijne avond, Dymph

      Verwijderen
  2. Keukens worden geplaatst door de keukenconcurrent, helaas niet geinstalleerd. Als die dan geplaatst is, heb je wel een aanrecht maar geen afvoer en de kraan is niet aangesloten.
    Misschien kun je dir in je onderhandelingen meenemen?

    Verkopers moeten een klant binnenhouden. Het kost veel tijd, je bent bijna in slaap gevallen als je dan moet onderhandelen.
    Tip, weet wat je maximaal wil uitgeven, ga daar een paar duizend onder zitten. De verkopee wil ten allen tijde verkopen. Een truc is dat hij zogenaamd de baas even gaat belken over jouw bod. Het is allemaal theater.
    Ik had destijds eerst een offerte van Ikea, ook geen gekke keukens. Met die offerte ging ik naar de keukenconcurrent, hiermee krijg je ook de scherpste prijzen.
    Nog een tip weet vooraf welk merk apparatuur je wilt hebben,

    BeantwoordenVerwijderen