17 april 2014

BCC - service in vele opzichten

En aantal maanden geleden begaf mijn wasmachine het. Een Candy: 26 jaar plezier van gehad.
Ik kocht een nieuwe bij BCC, een energiezuiniger apparaat met betere centrifugecapaciteit.
BCC bevalt me goed: de service en prijzen zijn scherp, het personeel is vriendelijk en neemt de tijd voor je. Dus waarom daar niet ook een gasfornuis en afzuigkap kopen?
BCC past een mooi concept toe: tref je in een straal van 20 kilometer hetzelfde product aan met een lagere prijs, dan berekenen zij je ook die prijs.
Op hun website staan de spelregels voor de BCC prijsgarantie:

http://www.bcc.nl/info/altijd-de-beste-prijs.html



Met de vers opgestelde offerte in de hand speur ik internet thuis af.
Want ook een aantal webshops valt onder die regeling.

Bingo!

Ik zie 'mijn' afzuigkap ergens voor 30 euro minder op een site staan.
Als ik een paar dagen later mijn spullen ga bestellen, trekt de verkoopster zonder morren die dertig euro van de prijs af.
Dat is snel verdiend: 30 euro voor 10 minuten internetten.
Dus: leve BCC!



22 opmerkingen:

  1. Hm ik heb juist hele slechte ervaringen met ze, misschien omdat ik 'maar' naar koptelefoons keek in plaats van dure apparaten en een jaar of 18 was. Maar ik heb een keer een half uur in de winkel gestaan voor het personeel klaar was met mij negeren. Ze zaten koffie te drinken of zo, een beetje apart, en ik wist dat ze me zagen, maar hun koffie vonden ze belangrijker. Uiteindelijk ben ik maar weg gelopen, en toen heb ik besloten: NOOIT meer bcc. Misschien verschilt het per filiaal, maar daar hadden ze dus een service van niks.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Begrijp je reactie op zo'n onklantvriendelijke houding! Dat is jammer! Het verschilt misschien inderdaad per filiaal en ook is er mogelijk in de loop van de tijd toch iets veranderd. Ik denk dat concurrentie in deze tijden een grote rol speelt. Met giganten als Mediamarkt en webshops moet je je op een andere manier onderscheiden. Daardoor kan de service ook verbeterd zijn. Ik ben in het filiaal Utrecht geweest. Fijne dag!

      Verwijderen
  2. Vaak zijn de prijzen elders veel goedkoper wat buiten die regeling valt, en vaak hebben dit soort winkels niet wat ik wil hebben en elders wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk, dat kan! Ik ben gewoon blij met de service van BCC en de scherpe prijzen. En de service achteraf is me ook wat waard. Daar had ik met de wasmachine mee te maken. Klein probleem dat supersnel werd opgelost. Fijn, toch?

      Verwijderen
    2. Fijn dat jij blij bent :) maar vaak ook bij BCC en je wilt wasmachine bv naar zolder nou dat gaat 1,2,3, niet zomaar.

      Nu hopen dat wasmachine naar behoren werkt :)

      Verwijderen
  3. Slechte service heb ik ook meegemaakt! Dochter kocht een koelkast bij het bolle mannetje. Die werd gebracht tot aan de voordeur en het probleem om op de 3e verdieping te komen mochten we zelf oplossen. Het was niet mogelijk om extra te betalen en de koelkast naar boven te brengen.
    Ik heb mijn wasmachine bij een plaatselijk bedrijf gekocht, die plaatst mijn machine op zolder en nam de oude wasmachine mee. Heel fijn, ik zou niet weten hoe ik dat zelf moest oplossen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bij dat bolle mannetje kun je wel degelijk iets op de goede plek laten zetten, weliswaar maar tot en met de tweede verdieping, maar wie heeft er nu drie verdiepingen in huis? men neemt ook oude apparaten mee, al is dat wel vanaf de drempel, maar toch, ze nemen het mee, dat is namelijk verplicht, daar betaal je namelijk oa je verwijderingsbijdrage voor

      Verwijderen
    2. Klopt, voor een extra bedrag hebben ze mijn oude fornuis en afzuigkap ontkoppeld en nieuwe producten aangesloten in de keuken. Vind ik ook wel zo veilig om dat door erkende installaterus te laten doen. Oude spullen hebben ze ook meegenomen en zelfs al het verpakkingsmateriaal. Oook vroeg een van de mannen om een stofzuiger, maar dat heb ik naderhand zelf gedaan. Ik bedoel maar: service toch?

      Verwijderen
    3. @Anoniem:
      Wie heeft er 3 verdiepingen of meer? Bij een flat zonder lift heb je 3 verdiepingen of meer. De koelkast werd tot aan de haldeur gebracht en niet tot de voordeur. In de nieuwe flat van mijn dochter was geen oude koelkast aanwezig, het was haar eerste eigen koelkast.

      Verwijderen
  4. BCC verkoopt vaak wel oudere types van apparaten, dat maakt het lastiger om het elders goedkoper te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is dat zo? Daar heb ik niets van gemerkt, gewoon gangbare typen. Trouwens, met een fiets heb ik weleens een model uit een jaar daarvoor tegen sterk gereduceerde prijs gekocht. Ik ben niet zo trendgevoelig, dus dat heb ik mooi bespaard:-)

      Verwijderen
  5. Ik ga ook liever in een winkel kopen dan via internet. Ik zie graag wat ik koop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaha, dat heb ik ook. En je kunt direct alles vragen wat je wilt, want telefonische bereikbaarheid van dir soort bedrijven is over het algemeen minder goed:-( Om kosten te besparen twitter ik liever mijn vragen. Dat gaat lekker snel!

      Verwijderen
  6. hier in belgië hebben we ook winkels met het zelfde principe ,ergens anders lagere prijs gezien , krijg je het verschil terug , dat moet je mij geen 2 keer zeggen , dus wou ik dat eens testen met wat "goedkopere " producten namelijk inktpatronen , ze hebben mij het verschil mooi terug betaalt , al ging het maar om 1.04 euro

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms gaat het gewoon om de sport. Ik kan ook blij zijn met dat soort kleine extraatjes. Waren er maar meer van dat soort winkels! Trouwens ik ding ook regelmatig af in winkels, als bijvoorbeeld een boek niet helemaal gaaf is. Als ze geen andere exemplaren meer hebben gaat er al snel 25% af. Lekker toch?

      Verwijderen
  7. Wij halen ook meestal alles bij de BCC. Vaak kijken we eerst op de consumentenbond voor tips & adviezen.
    Onze magnetron is er van de week mee gestopt, nu hebben we gisteren dan toevallig bij de mediamarkt omdat we daar nog 'n cadeaubon van hadden een nieuwe gekocht. B merk, OK heet het, maar prima ding. Als ik het programma 'de rekenkamer' mag geloven kan je ook beter een B merk kopen dan heb je de laatste technieken in huis en is het op de lange termijn goedkoper. Meestal doen we vrij lang met onze apparaten. Heel vaak mogen we spullen van anderen overnemen, omdat zij het dan alweer zat zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een heel mooie ervaring met mijn oude wasmachine. Een candy die ik ruim 25 jaar (!) heb gehad. Toen ik hem kocht, was het een totaal onbekend merk, maar dus een supergoeie koop: goedkoop en heel duurzaam!! Dus ik sluit me helemaal bij je reactie aan.
      Bedankt daarvoor en een fijne avond!

      Verwijderen
    2. Nou die tips en adviezen van CB zal ik ook niet al te serieus nemen want echt op duurzaamheid worden die machines niet getest.

      En ook dat programma De rekenkamer heel leuk allemaal maar wat is nu een A,B of C machine en wordt dat enkel door de prijs bepaald.

      Om een voorbeeld te geven Miele heeft nu ook machines op de markt en dat zijn echt geen A machines gezien de dure aanschafprijs en zijn toch kapot soms al na 5 jaar.

      En ander belangrijk punt miste ik aanschaf een 2e handse machine heel veel ouderen draaien maar een wasje in de week hebben een beproefde machine in huis staan en daar kun je leuk je voordeel mee doen koop een oude Miele voor 75 euro was daar ook zo nog 10 jaar mee en zuinig zeer zuinig dmv aantesluiten op warmwater :)

      Verwijderen
    3. Als het dan maar niet zo'n Miele is (tweedehands) die het maar 5 jaar uitzingt, want dan heb je er nauwelijks nog plezier van, ook al waste die oudere persoon er maar 1 keer per week mee:-)

      Verwijderen
    4. Al zou de Miele ermee uitscheiden na 5 jaar dan is een Miele een genot om te repareren. Nu weet je bv dat de 700 en vooral de 800 serie echt bullitproof is van Miele zelf een gehad en was na bijna 20 jaar wassen nog niet op maar werd slechts een beetje slap in de ophanging dus na vele jaren wassen omgeruild voor een Miele bovenlader. Kreeg meer geld voor dan bij aanschaf :)

      Miele heeft ook een nadeel ongelooflijk f..king zwaar !!! voorlader 106 kilo en bovenlader is ook nog bijna 100 kilo :(

      Verwijderen
  8. Candy bestaat al heel lang maakte in 1954 al wasmachines en zijn nu steeds groter vooral in het oosten zeer geliefd en zijn ook actief op de stofzuigermarkt door het aantrekken van Hoover.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat laatste wist ik niet van Candy! Dank voor je bijdrage.

      Verwijderen