10 september 2013

Voldoening

Doel van dit project is om elke maand een aflossing te doen op mijn aflossingsvrije hypotheek. Dat is sinds 1 juli al drie keer gelukt.
Het is een triomfantelijk gevoel, als de bekende envelop van mijn hypotheekverstrekker op de deurmat ligt. Hoeveel is mijn maandbedrag nu weer naar beneden gegaan?
En dat niet voor 1 jaar, 2 of 10 jaar....nee, ik heb nog 12 jaar rentevast te gaan.
Met een nog steeds lage rente, al kon ik dat 8 jaar geleden niet voorzien. Ook hierin heb ik er geen spijt van gewoon mijn eigen verstand te hebben gebruikt en me niets te hebben laten aanpraten. Het moest goed voelen, mijn keuze. En dat doet die nog steeds.
Er komt nog een extra genoegen bij, namelijk dat mijn hypotheekverstrekker nu in ieder geval maandelijks iets doet voor de honderden euro's die per maand van mijn rekening worden afgeschreven.
De geldschieter levert me een keurig overzicht, met een nette berekening en dit alles in een gesloten envelop met voldoende frankering.
En ik stel handmatig de hoogte van mijn hypotheekbedrag naar beneden bij op het laatste overzicht.
'Ik zal het ze betaald zetten', is niet de juiste beschrijving van mijn gevoel, maar in de verte heeft het er wel iets mee te maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten