20 september 2013

Beleef je droom!

Al een tijdje bied ik op hotelkamerveilingen.nl. Opvallend is dat door de grote populariteit van die site de prijzen wel steeds hoger worden. Minder kans op een goeie deal, helaas.
Ook heb ik al twee keer meegemaakt dat het bijzondere hotel waarvan ik de veiling voor een lage prijs won, niet te boeken bleek.
Zo had ik een overnachting in Hotel American Amsterdam gewonnen, maar bleek er geen enkele datum boekbaar. Omdat ik dat misleidend vind en er werk van heb gemaakt, kreeg ik keurig van Hotelkamerveilingen mijn geld terug met een tientje erop en heb ik een overnachting kunnen boeken in Utrecht in een hotelsuite van het Court Hotel in een werfkelder. Inmiddels beschikt het hotel over 3 van die suites: 1 op de Oudegracht en 2 op de Nieuwegracht. Ik ben al jaren verliefd op de Nieuwegracht én op werfkelders, dus dit is een prachtige match voor mij.
Achteraf is het heel slim om eerst eens een nachtje uit te proberen voor je aan een woondroom toegeeft en bijvoorbeeld een appartement op de Nieuwegracht koopt (als je daar al het geld voor zou hebben). Mijn voorstelling van een rustige en idyllische gracht blijkt in de realiteit nogal achterhaald te zijn. Ook mijn idee dat een werfkelder een soort stiltebunker is, blijkt niet te kloppen. Iedere auto klinkt als een soort skater die over bubbeltjesvinyl rijdt, hoge hakjes op het trottoir klikken tot in de kelder er lustig op los en lallende studenten op weg naar huis, kun je tot diep in de nacht volgen, hun stemmen weerkaatst tussen de gevels en het stille water. Maar mij hoor je niet klagen: voor een nacht is het een belevenis en ik ga heel dankbaar weer terug naar mijn nieuwbouwhuis in Leidsche Rijn. Over de suite zelf niets dan goeds: een prima bed, groot bad en een LCD-TV. Je moet wel het modem in het open raampje leggen voor ontvangst: want werfkelders hebben wel dikke muren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten