22 september 2013

Dipje (maar geen recessie)

Ik ervaar een dip in mijn enthousiasme voor mijn bezuinigingsproject.
Ik heb uitgerekend hoeveel mijn hypotheekschuld nog is op 1 juli 2014 na een jaar van een tientje per dag leven en hoeveel ik per jaar zou moeten aflossen om hypotheekschuldvrij te zijn op het moment dat mijn 30 jaar om zijn. Dat is in ieder geval een lager bedrag per maand dan ik nu aflos, maar toch nog aardig wat. Bovendien ben ik dan 82 jaar!
Toen wij, twee vriendinnen, vorige week in Amsterdam door de negen straatjes slenterden en ons vergaapten aan mooie ringen, tassen en daarna heerlijke geuren opsnoven bij de Bijenkorf, was ineens als bij toverslag mijn totale motivatie voor het consuminderen naar de Filistijnen. Die drie dingen - tassen, ringen en geuren - zijn de grootste geldverslinders in mijn verleden geweest. Dat blijft trekken.

Van een oude rot in dit vak, Hormann, heb ik begrepen dat dat er allemaal bijhoort. Dat je soms niet meer weet, waar je mee bezig bent en waarom je het doet, maar dat dat weer voorbij gaat.
Ik ben nog niet helemaal uit mijn dipje, maar gelukkig niet voor verleidingen bezweken. Al heb ik wel verdacht lang gesurft op internet om goedkope geuren te spotten.
Daar heb ik gezien dat de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf in aantocht zijn met een heleboel goed afgeprijsde geuren. Reken maar dat ik de boekjes goed heb doorgespit! En achterin mijn kastje vind ik een grote fles voor driekwart gevuld met Reminiscence Eau de Patchouli.
Mij hoor je niet klagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten