9 januari 2011

Nachtje IJmuiden (vrijdag)

Ik geloof dat veel mensen dat wel kennen. De maand januari die als een stuk niemandsland aan het begin van het nieuwe jaar voor je ligt. Bijna niet door te komen. Ik heb een list verzonnen:
korte break na de eerste week.
Goedkope boeking gedaan voor een nachtje aan zee: IJmuiden.
Geen slecht idee, als het in een andere maand was geweest. Het hotel ligt aan een boulevard, in the middle of nowhere. De buschauffeur komt me tegemoet door tussen twee haltes in voor het hotel te stoppen. De eerste regendruppels vallen. De bustocht voerde vanaf station Sloterdijk langs industriegebieden en lege campings.
In Utrecht dacht ik nog: 'Laat ik wat te eten meenemen'. Flauwekul, daar zijn ook wel winkels. Hamstergedrag. Op zeker spelen!
In dit geval was dat niet gek geweest. Er zijn géén winkels en de restaurants in de buurt hebben allemaal een winterstop. Behalve de Chinees.
Ik waag me tegen de avond even het strand op: woedende wind, een onthoofde, rottende meeuw met hulpeloos gespreide vleugels en duizenden scheermesjes. Je moet hier wel depressieproof zijn!
Met kalm gemoed - zonder iemand tegengekomen te zijn - verschans ik me in mijn mooie hotelkamer en val aan op het eten dat ik bij de Chinees heb afgehaald. Heet bad, mooi boek; de eerste dag zit erop.
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten