3 december 2010

Sneeuwrit

Door de sneeuw (heerlijk!) ga ik deze week met de bus naar mijn werk (minder heerlijk, wel fijn dat er een bus rijdt). De bus is vol, de mensen hebben muziek hard aanstaan op hun koude oren, horen daardoor niet dat de chauffeur een aantal keren vraagt om door te lopen naar achteren en de mobieltjes laten opgewekt hun verschillende ringtones horen.
Tegenover mij een man en een vrouw. Onbekenden van elkaar. Dat duurt niet lang. De man belt:
'Ik probeer Patricia te bellen, maar ze neemt niet op.'
'........'
'Wat moet ik dan voor het eten meenemen?'
'........'
'Alleen eieren?'
De vrouw naast hem lacht voluit naar een bekende die verderop in de bus zit.
Ze zegt: 'Patricia zit naast je, hoor!' tegen haar buurman.
Toeval bestaat toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten