28 december 2010

Opvallend verschijnsel


Nu de bussen meer passagiers vervoeren door het winterweer, is het een klein wonder, als je in die bus komt, waar je al als eerste op stond te wachten.
Wat dat betreft, kun je beter in Londen wonen, waar de Engelsen als vanzelf een keurige rij vormen. Zonder dranghekken, een kwestie van politeness.
Een mooie vertaling van dat woord is "wellevendheid". Behalve dat het leven van anderen er door verbetert, gaat je eigen leven er ook op vooruit, als je wellevendheid betracht in de omgang met anderen.
Vanavond op het drukke station van Utrecht zag ik tot mijn verbazing twee keurige lange rijen: eentje voor de Turkse snackbar en de andere voor de patatboer. Gek dat het bij het wachten op een snelle hap wel werkt!
Omdat ik geen zin had om voor eten in de rij te staan, liep ik iets verder door en dook een Subway-zaak in. Ik was direct aan de beurt voor mijn Veggie Lite. Achteraf zag ik dat er in deze broodjeszaak een heus dranghek staat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten