30 oktober 2010

Spring maar achterop!



In de poëziecursus die ik volg, maken we dankbaar gebruik van gedichten van anderen, waar we zelf vrolijk op los fantaseren. Geleende inspiratie zou je kunnen zeggen. Zo heeft er in de poëziekalender een gedicht gestaan van Arnaud Rogard. Een multitalent ontdekte ik via Google. Met het gedicht, waar ik op parodieer: Link naar Arnaud Rogard!

Hieronder mijn gedicht, waarin ik zo dicht mogelijk bij zijn prachtige werk gebleven ben dat de titel draagt: "Arnaud heeft hemel en aarde geschapen":

Dymph heeft een hemel op aarde geslapen

Dymph heeft
een hemel op aarde geslapen

Nachtenlang,
Gaten in de dag

Dymph
Droomt dag en vergeet.

God
Heeft haar gewiegd
En dat voor de rest
van Dymphs leven.

De kussens heeft Dymph
Met mekaar
Leren laten vechten.

Het mooiste wat
Dymph heeft gedroomd
Was om in te kleuren
En zij heeft het gekleurd!

Zij droomde eveneens
Een merrie
Die was zo zwart
Als de nacht.

1 opmerking: