23 oktober 2010

Spiegeltje...spiegeltje...


Soms verbaas ik me over moeders die in de supermarkt opgeruimd aan hun kind vragen:
'Wat wil je vanavond eten?'
Als hun kind dan enthousiast roept:
'Pannenkoeken'!
Zegt ma:
'Nee, pannenkoeken doen we niet, die hebben we eergisteren al gegeten. Zullen we macaroni eten?'
Denk ik:
Wat zielig voor dat kind, mag het zelf wat kiezen, maar als puntje bij paaltje komt, beslist moeder uiteindelijk toch weer wat er op tafel komt.
Gisteren deed ik hetzelfde. Een vriend komt dit weekend wat spullen ophalen, zodat ik in huis meer ruimte creëer. Ik vraag hem:
'Wat vind je lekker bij de koffie?'
Zegt hij:
'Slagroomtaart!!!'
En ik:
'Nee, iets kleiners, iets van koek of zo'.
'Nou, ik vind kleffe cake ook lekker'.
Ik: 'Zijn kleine cakejes ook goed?'
Vandaag schiet het me ineens te binnen. SPIEGEL!
Jemig..ik lijk wel zo'n supermarktmoeder!
Dus ben ik naar het winkelcentrum gegaan en staat er nu een slagroomtaart in de koelkast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten