21 september 2010

Zinloos gesprek

Je hebt zinloos geweld, maar ook 'zinloze gesprekken'.
Zoals dit:

X:  'Ik voel me helemaal niet lekker.'
Y:  'Ga dan naar huis.'
X:  'Zo ziek ben ik nou ook weer niet.'
Y:  'Je zei toch dat je je helemaal niet lekker voelde.'
X:  'Dat klopt; ik ben ook heel warm - voel maar - en misselijk.
      Heb de hele nacht opgezeten.'
Y:  'Ga dan naar huis!'
X:  'Dan voel ik me zo schuldig met al die zieken'.
Y:  'Als je doorwerkt, maak je de rest misschien ook nog ziek.'
X:  'Ja, maar ik heb nog zoveel werk en helemaal geen zin om
      ziek te zijn.'
Y:  'Als je nu doorgaat, ben je straks veel langer uit de roulatie!'
X:  'Dat weet ik, maar toch is het moeilijk.'

En zo kunnen we nog uren doorgaan. Herken je dit soort zinloze gesprekken?
Die zoveel zinloze energie kosten?
Reageer!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten