19 februari 2014

"Zie jij ons zitten?"

"Zie jij ons zitten?"
Staat op een van de webpagina's van Emmaus.
Daar kan ik een volmondig "Ja" op zeggen. Gelukkig zit er een vestiging bij mij in de buurt, middenin onze Vinexwijk. Vanmiddag ben ik er geweest. Boeken ingeleverd die een tweede leven tegemoet gaan en even gesnuffeld tussen de kleren.
En ja: ik dook een parel op.
Een mooie spijkerbroek zonder tweedehandstrekjes die ook nog eens als gegoten zit. Iets te krap misschien, maar dat zal me alleen maar stimuleren 's avonds niet te gaan snoepen. Voor 8 euro!
Het passen achter een net niet passend gordijn was wel even eng, vooral met al die woensdagmiddagkinderen die rondrennen en de aardige gewoonte hebben die gordijnen open te rukken om te kijken wie erachter staat: ik in mijn ondergoed dat er niet op voorbereid was getoond te zullen worden.
Ik hou ook van de sfeer in de winkel en heb een tijdje terug bedacht dat ik er na mijn pensioen graag als vrijwilliger zou willen werken.
Of misschien al eerder. Als ik met minder geld toekan - zoals nu al acht maanden blijkt - kan ik misschien ook wat minder gaan werken.
Ineens overvalt me een groot gevoel van vrijheid!
Dit is de link naar de Emmauswebsite: http://emmaus.nl/

2 opmerkingen:

  1. Dat is een heel mooi streven dat u vrijwilligerswerk wilt gaan voor zo'n goed doel. Het lijkt mij dat daar veel voldoening uit te halen valt.
    Als je langer bezig bent met besparen kom je erachter dat je steeds minder nodig hebt. Geluk zit hem niet in het hebben van spullen maar in het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat ervaar ik ook zo. En genieten kan ook van iets wat niets kost, zoals een glimlach, een mooie wandeling en - zoals nu - een positieve reactie!
      Bedankt, Dymph

      Verwijderen