17 januari 2014

Bezuinigen en spoilers

Deze week las ik op het web een recensie over een film. In dat artikel gaf de recensent teveel informatie weg, waardoor je - als je de film nog niet had gezien - de plot al opgediend had gekregen, voordat je de hele film geconsumeerd had.
Teleurstellend, als je alleen maar de mening van een ander over die film had willen lezen. Voor het weggeven van de clue van een verhaal bestaat een woord: spoiler. To spoil betekent letterlijk bederven.
De recensent reageerde op die wat zure reactie van zijn lezer met de zin: "Spoilers don't spoil anything".
Het is maar hoe je het bekijkt!
Toen ik via Google op zoek ging naar meer 'spoiler'-stories, trof ik onderstaande illustratie aan op http://www.wired.com/.


Daar ging mijn (tijdelijk) zuinige hart natuurlijk sneller van kloppen. Spoilers helpen je tijd en geld uit te sparen. Ik ben er nog niet uit, of ik dat wel leuk vind. Het is grappig dat over dit onderwerp zelfs wetenschappelijke studies zijn verschenen. Het mag dus wat kosten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten