31 januari 2014

5 sterren


Als je met een tientje per dag aan vakantie denkt, zie je jezelf niet zo snel in een 5-sterrenhotel overnachten. Toch ga ik dat binnenkort een nachtje in Den Haag doen. Dankzij www.hotelspecials.nl
Ik weet nog niet welk hotel het wordt, maar met 5 sterren zal dat wel goed zitten. Dat noemen ze een secrethotel. En hoe kun je jezelf beter verrassen?
48 uur van tevoren hoor ik welk hotel het wordt.
Een mooie manier om met een beperkt budget mijn paar dagen vrij toch een luxe inhoud te geven. Soms heb je een korte pauze verdiend!

3 opmerkingen:

  1. Hallo Dymph,
    Hoe ga je dan naar Den Haag reizen?
    Lukt dat met dat tientje per dag? Ik bedoel het niet sarcastisch hoor, ik ben hier oprecht benieuwd naar..

    Gr. Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Wilma, Dat tientje per dag is een indicatie. Soms is het vier euro, soms niets, en dan weer 20. Daarnaast heb ik af en toe een extraatje, zoals een eindejaarsuitkering en dan zet ik onmiddellijk een groot bedrag op mijn kortingsabonnement van de NS. Dus het 'tientje' moet je wat ruimer zien. Ik wilde een bepaald bedrag per maand aflossen. Wat ik dan van mijn loon overhield (na aftrek van energiekosten, hypotheek, andere verplichtingen bleek circa € 300 te zijn. Deel je dat door 30 dagen, hou je een tientje over. Gelukkig krijg ik ook eindejaarsuitkering, vakantiegeld etc. anders was de marge erg smal. Bij mij is het leven van een tientje dus een keuze en geen noodzaak. Daarom wijd ik ook niet teveel uit over mijn uitgavenpatroon. Ik wil de mensen die echt krap zitten, niet voor het hoofd stoten. Ik doe dit gewoon voor de uitdaging en om mijn maandelijkse woonkosten te drukken! Ik ben dus met de trein (met korting!) naar Den Haag gegaan.
      Bedankt voor je reactie en een goed weekend!
      Dymph

      Verwijderen
  2. Dank voor je uitgebreide antwoord, leuk!
    Enne...ik zit zelf niet krap hoor, maar ben tamelijk fanatiek aan 't bijsparen voor na de pensioneringsdatum, vandaar mijn nieuwsgierigheid naar details ;)

    Groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen