21 augustus 2013

Kinderfantasieën

Toen ik op zoek was naar een afbeelding van het gezegde: 'Het geld groeit me niet op de rug', kwam ik deze afbeelding tegen op de site: www.geschiedeniskunst.com
Uit het bijschrift blijkt dat dit plaatje een variant is op dat gezegde: 'Het geld valt me niet uit mijn gat'.
Dat zou wat zijn: poepend rijk worden.
Kennelijk is die gedachte niet nieuw want in de Efteling staat een ezel (!) die goudstukken poept.
Een verbeelding van het sprookje 'Tafeltje dekje, ezeltje strekje'.

Al eeuwenlang dromen mensen ervan zonder veel moeite rijk te worden of gratis zoveel te kunnen eten als je zelf wilt. Het zou wat zijn, als je eettafel zichzelf dekt met de heerlijkste spijzen, zonder dat je ervoor een winkel of de keuken in hoeft.
Het grote gevaar is dat anderen je zo'n bezit misgunnen en het van je af proberen te pakken. Luister maar eens naar het sprookje:
http://www.youtube.com/watch?v=SafiKtu8-rA
Dus zelf geld poepen is de beste optie die over blijft.
Helaas lukt mij dat (nog) niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten