13 augustus 2013

Kassabon

Check altijd je kassabon. Ook al krijg je die niet meer automatisch, zeg 'Ja' als de kassière vraagt of je er een wilt. Er staan regelmatig fouten in, dus het loont de moeite de bon te checken.
Vaak is de aanbiedingsprijs er niet in verrekend. Denk je een product voor een speciale prijs gekocht te hebben, betaal je gewoon voor het volle pond. Of het prijskaartje voor het betreffende artikel in de schappen is lager dan wat je uiteindelijk betaalt. Supermarkt Plus gaf ooit het bewuste artikel gratis, als zij een fout met het prijzen ervan hadden gemaakt, als bijvoorbeeld de prijs in de kassa  niet overeen stemt met het prijskaartje, etc. Die toffe actie heeft niet lang geduurd: het kwam waarschijnlijk te vaak voor.
Een collega vertelt me dat hij bij Albert Heijn een salade kocht met als houdbaarheidsdatum de datum van die dag. Hij spreekt een medewerker aan en vraagt, waarom het artikel niet afgeprijsd is met 35%. Ter plekke zorgt dat personeelslid ervoor. Je mond opentrekken heeft zin, wees gerust assertief: de klant is koning!
Ik wil in een winkel een volkorenbrood kopen dat die week voor € 0,89 in de aanbieding is. Blijkt het betreffende brood op te zijn. 'Mooie reclame'! denk ik.
Ik vraag de broodverkoopster hoe ik nu van die aanbieding gebruik kan maken. Krijg ik een geschreven tegoedbon die een week geldig is om het betreffende brood buiten de aanbiedingsperiode om toch voor die lage prijs te kunnen kopen.
Dus wees niet te bescheiden als je in je recht staat. Er is veel meer mogelijk dan je denkt!
En kassabonnen onderling met elkaar vergelijken heeft ook zin, zoals blijkt uit onderstaande afbeelding uit levenmiddelenkrant.nl Voor de duidelijkheid: het gaat om exact dezelfde producten (zie originele website!).
Soms presenteert een supermarkt zich goedkoper dan ie is!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten