5 augustus 2013

Aardappelsalade à la Dymph


Deze week opnieuw een recept van een meerdagensalade. Alle ingrediënten zijn bij Lidl te koop en je kunt er uiteraard op variëren, bijvoorbeeld als je geen doperwten lust:
  • Nieuwe krieltjes in de schil
  • Pot doperwten
  • Bakje selleriesalade
  • Komkommer
  • IJsbergsla
  • Eieren
  • Bosuien
Daarnaast nog wat olijven, augurken en slasaus toevoegen.. Ik denk dat ik bij elkaar voor deze salade zo'n € 4,50 kwijt ben en ik kan er 3 dagen goed van eten.
Krielaardappelen hoef je niet te schillen, maar dat heb ik wel gedaan met een dunschiller. Daarna snijd ik ze in hele kleine stukjes en kook ze tegelijk met 4 eieren ongeveer 5 minuten. Afgieten en in een schaal doen.
Daarna ongeveer een half bakje selleriesalade erdoor gemengd en wat slasaus.
De uitgelekte doperwten erdoor husselen evenals de komkommer, augurken en olijven in kleine stukjes (of wat je verder maar lekker vind).
De bosuien wassen en de wortels eraf snijden. Dan een klein stukje van de bovenkanten eraf halen. De rest van de stelen knip ik klein boven de schaal. Goed door elkaar mengen.
Eieren pel ik niet direct, maar bewaar ik in de koelkast. Zodra ik van de salade ga eten die ik op een bed van ijsbergslabladeren leg, voeg ik een ei in stukjes toe. Kruiden naar smaak.
Mjammie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten