10 november 2010

Zevenaar - tsja...

Over de dichtvorm 'zevenaar' lees ik net iets op de weblog van Marloes. Sowieso leuk om daar eens een kijkje te nemen: Link naar weblog Marloes Blaak
Een zevenaar is een dichtvorm, waarbij de tweede en derde regel gelijk zijn aan de zesde en zevende leerde zij op een schrijfcursus. Op zo'n cursussessie hebben wij elkaar trouwens ook dit jaar leren kennen. Behalve dat ik de zevenaar van haar als vorm schaamteloos pik, heeft Marloes me ook geïnspireerd tot bloggen. Daar ben ik haar heel dankbaar voor!
Maar nu mijn zevenaar. Dichten levert bij mij geen kortsluiting op, maar juist stroom!

Dichten is met woorden stoeien
vechten, buitelen, tot ze dansen
ritmisch...tadadám, tadadám, tadadám
tot lettergrepen schuin marcheren
boven en onder de regels langs
vechten, buitelen, tot ze dansen
ritmisch...tadadám, tadadám, tadadám

Geen opmerkingen:

Een reactie posten