1 november 2014

Uitweg



Deze afbeelding kwam ik op internet tegen.
De tekst doet me denken aan een bijzonder moment in mijn leven. Er was sprake van een uitzichtloze situatie. Ik voelde me ellendig en ook lamgeslagen. Wist niet meer welke kant ik op moest.
Minder heftig als toen Mozes met het volk Israël voor de Rode Zee stond met achter zich het woedende leger van de farao uit Egypte, maar toch....
God redde Mozes op een heel bijzondere manier: Hij zorgde voor een droog pad dwars door de Rode Zee. Het leger dat achter het volk aan wilde trekken, werd onder het terugvloeiende water bedolven.
Een voorbeeld van een bijzondere uitweg die God baant, als je eigen mogelijkheden zijn uitgeput.
De afbeelding brengt me in herinnering wat God toen in de onmogelijke situatie aan mij laat zien: dat ik gewoon een stap op het water moet zetten en dat Jezus ervoor zorgt dat er dan precies op die plek waar ik mijn voet neerzet, een steen ligt. Zo plaveit Hij voor mij een weg dwars door het water heen uit die uitzichtloze situatie.
Op het oog een onmogelijke weg, maar door God is alles mogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten