4 november 2014

Sla eens anders!



Ik vind het niet zo leuk om met een recept te koken en heb dan ook geen kookboeken. Wat me wel prikkelt, zijn smaken met elkaar combineren. Ik kan uitproberen wat ik wil, omdat ik normaliter toch de enige ben die de combi opeet.
Soms lekker, soms vies. Ach ja....
Dit ter inleiding van deze twee salades:

  • gemengde sla à la gomasio en
  • exotische witlofsla.

Heel eenvoudig en maximaal vijf ingrediënten.

Gemengde sla à la gomasio
Vul een kom met gemengde sla.
Giet er wat saffloerolie overheen.
Hussel goed door elkaar.
Bestrooi de sla met gomasio.

Exotische witlofsla
Voor één persoon neem je een stronk witlof.
Met een aardappelschilmesje draai je de harde kern aan de onderkant eruit.
De rest versnipperen in een kom.
Twee eetlepels kokosmelk erover gieten en een eetlepel mayonaise er doorheen roeren.
Dan twee of drie babyvijgen of één grote in heel kleine stukjes snijden .
De stukjes er doorheen mengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten