24 december 2013

Kerstpakket

De PLUS-supermarkt heeft jaarlijks een spaaractie. Bij elk tientje dat je er besteedt, krijg je één zegel. Heb je er 75 gespaard, dan kun je met een volle kaart rond de Kerst een boodschappenpakket ophalen ter waarde van € 50.
Ieder jaar spaar ik ook mee, maar geef mijn zegels aan een buurvrouw. In de spaarperiode die voor deze actie geldt, krijg ik geen € 750 opgemaakt aan inkopen bij de PLUS!
Dit jaar wacht me een bijzondere verrassing. Een vriendin die ik weleens verteld heb over mijn tientjeperdag-project, doet een envelop met kerstkaartje in mijn brievenbus. Ik wil hem eruit trekken, maar ondervind daarbij weerstand. Er valt buiten iets op de grond. Ik doe de deur open en zie in plaats van een kerstballetje of -klokje, een mini-potje Nutella op het stoepje liggen. Klein voorproefje van de rest.
Uit de brievenbus hangt een stuk van een pakje. Ik neem alles mee naar binnen en maak het platte pakje open. Het bevat twee volle spaarkaarten: één voor een boodschappenpakket en de ander ter waarde van € 6.
Ik ben de koning te rijk en ga onmiddellijk mijn buit verzilveren.
Niet alléén vanwege de cadeaus ben ik superblij, maar vooral ook door het attente en originele idee. Wat een voorrecht om zo'n vriendin te hebben!!

1 opmerking:

  1. Ik heb het stukje gelezen. Leuk dat je je gedachten op deze manier deelt.
    I.

    BeantwoordenVerwijderen