17 november 2013

LiGHT-UP

Vorige week was de feestelijke opening van twee panden aan 't Goylaan, nummer 75 en 77 tegenover het winkelcentrum. In één ervan werk ik. Ter gelegenheid van de opening was LiGHT-UP van de partij.
Wat deze lichttekenaars doen, kunnen ze het best zelf beschrijven. Vandaar deze quote van hun website (http://lightupcollective.com/):
A surreal experience
LiGHT-UP is all about drawing with light and making its audience part of a surreal experience. LiGHT-UP creates immersive experiences for educational projects, television, theatre, festivals and any other type of event.
It al started in 2008 when visual artist Jan Willem Campmans developed a light painting concept. This concept quickly grew into the platform that is now LiGHT-UP.
Nu mijn experience.
Ik sta een minuut of wat in een bepaalde pose tegen een witte muur aan. Zo onbeweeglijk mogelijk. Intussen schetsen Jan Willem en Jokko op hun tablets in kleuren mijn omtrekken en vullen ze bepaalde accenten met kleur in; lichtkleuren wel te verstaan. Er komt ook een beamer aan te pas. Voor de rest is het voor mij magic. Als het 'portret' klaar is, stap ik bij de muur vandaan en blijft er een gestileerde Dymph op de wand achter.

AMAZING!

Hieronder 3 foto's:

  1. Het kunstwerk in wording
  2. Het kunstwerk gerealiseerd
  3. Verschillende andere lichtprojecties van die middag.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten