22 november 2013

Blasé?

Know it all, seen it all?
Net las ik een Libelle met tips over hoe je snel je administratie op orde hebt. De tips die Libelle gaf, waren voor mij zo vanzelfsprekend dat ik mezelf er even op betrapte wat blasé te reageren.
Dûh!
Kennelijk is het voor velen toch geen gesneden koek om digitaal een financieel overzicht bij te houden (globaal huishoudboekje), in ieder geval wekelijks de rekeningen over te maken en dat overzicht aan de hand van je bankafschrijvingen te updaten.
Voor mij zijn dat allang geen vervelende klussen meer. Daardoor ontstaat er geen berg, waar ik dan spreekwoordelijk tegenop zie.

Het is goed om te weten, waar je geld naartoe gaat en van welke instantie je geld tegoed hebt.
Nu ik van een tientje per dag leef, gaat er bij mij veel minder geld op aan:
  • tassen (altijd van leer)
  • mooie geuren 
  • chique chocola
  • eten buiten de deur
  • zilveren ringen
Het leuke is dat ik geen cent minder geniet dan een half jaar geleden, dus eigenlijk gaat het heel goed.
Alleen afgelopen maand heb ik wat spaargeld aangesproken voor een paar goeie nieuwe wandelschoenen (Wolky's) en een gave tweedehands jas. Die heb ik wel een aantal dagen buiten gehangen om de sigarettenrook eruit te laten blazen, maar ja...je kunt niet alles hebben.
Er staat nog één grote aankoop op til: een goede wind- en waterdichte jas voor de dagelijkse fietstocht door weer en wind naar mijn werk. 
Geen overbodige luxe.
Mijn doel haal ik iedere maand: het voorgenomen aflosbedrag voor mijn hypotheek is net weer digitaal de deur uit.
Dan maar ietsje minder grote buffer. Inmiddels is de rente toch weer gedaald.


2 opmerkingen: