11 november 2013

Gebroken hart geheeld


Veel liedjes gaan over ongelukkige liefdes. 
Gebroken harten.
Hij houdt van haar; zij niet (meer) van hem (of omgekeerd). 
Ramses Shaffy zong daar al over:
'De ene wil een ander, maar die ander wil die ene niet. De ander wil een ander en die ene heeft verdriet'.
Als 16-jarige was ik al weg van de muziek van Neil Young.
Only love can break your heart (Link Youtube)
Op die leeftijd brak mijn jonge hart nog niet, maar was het vol verwachting.
Later moest ook mijn hart eraan geloven!
Bijzonder is dat ik de meeste muziek van vroeger niet graag meer terug hoor. 
Ik heb niets met nostalgie; zwijmelen in het verleden.
Vaak brengt dat herinneringen met zich mee die ik niet nog eens wil herkauwen.
Want die zogenaamde 'goeie, oude tijd' terughalen, nou nee. Het is nu beter.
Neil Young is daarop een uitzondering. Waarschijnlijk omdat ik zijn muziek ken, uit een onschuldige periode.
Inmiddels is mijn gebroken hart allang weer heel. Daar heeft Jezus voor gezorgd.
En als ik die oude muziek van Neil Young nu hoor, voel ik me gelukkig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten