28 februari 2013

Joseph Ratzinger

Ik heb geen enkele behoefte om me te mengen in discussies of meningen over de paus die vandaag is afgetreden. Eén ding vind ik heel bijzonder aan hem: hij heeft in mijn beleving als geen andere paus Jezus centraal gesteld in zijn zoektocht als mens. Daarbij kan ik me volledig aansluiten. Drie dikke boeken heeft hij over het leven van Jezus geschreven. Een mooie nalatenschap.
Ik ben van plan zijn boeken over Jezus van Nazareth te lezen. We delen die fascinatie voor Hem.
Zelfs bij het afscheid van zijn volgers op Twitter benadrukte de paus de vreugde om Jezus centraal te stellen in je leven:

"Thank you for your love and support. May you always experience the joy that comes from putting Christ at the centre of your lives."




Geen opmerkingen:

Een reactie posten