4 oktober 2012

Werelddierendag 4 oktober 2012

Actuele Loesje plaatst dierendag in een economisch perspectief. Want voordat je de meest krankzinnige dingen voor je pet gaat kopen, omdat het dierendag is, denk je beter eerst aan je spaarvarken.
Het is belangrijk dat je troetelbeest ook over een paar maanden nog gewoon te eten krijgt in plaats van een sappig tartaartje en een schattig hoedje op zijn kop op 4 oktober.
Het dier maalt er niet om.
Ik zag via Google een reclame van een tuincentrum dat op 6 oktober een 'dierenbuffet' organiseert met het dringende verzoek je huisdier dan mee te brengen. Dat klinkt nogal dubieus.
Je mest eerst je huisdier vet op 4 oktober en brengt het de 6e naar de slachtbank voor een gezellig warm buffet. Maar dat zal wel niet zo bedoeld zijn.
Mijn enige connectie met dierendag is dat vroeger veel kinderen dachten dat ik op 4 oktober jarig was in plaats van 1 oktober. Waarschijnlijk omdat ik de Beer heet! Een kindergeest is fantasierijk. Echter, het leverde me met dierendag nooit een pot honing op.
Gelukkig maar, want anders had ik misschien ook een of ander stupide feesthoedje op-, of schalks wollen dekje omgekregen. Nee, dierendag kun je mijns inziens het best vieren door die dag eens geen dieren te eten!
Oeps, zit ik zomaar reclame te maken voor Wakker Dier.
Nou ja, één keer per jaar moet dat kunnen en het maakt me nog geen lid. Ik denk trouwens dat een Beer überhaupt geen lid kan worden van welke actiegroep of politieke partij ook! Ook al zou hij dat willen, en dat is vast niet het geval, want een Beer is solitair!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten