19 februari 2012

Wegens verbouwing geopend

Ondanks een badkamer volgestouwd
met kleren, plinten, posters, schilderijen
Een keuken vol gestapeld met paperassen, boeken
Lukt het me na het werk in huis de weg te zoeken
Mijn bed te spreiden voor de nacht

De hele bovenverdieping op zijn kop
Deuren uit hun scharnieren getild
Gordijnen nauwelijks te sluiten aan drie haken
Toch weet ik het weer gezellig te maken
Met een bloemetje naast mijn onverbouwde bed

De nachten anders dan voorheen
Vreemde schaduwen doen me wakker schrikken
Het komt door het achtergelaten stoomapparaat
dat mijn verbeelding wild op hol slaat
tot ik me veilig weet in mijn eigen bed

De eerste ronde is alweer voorbij
Na de wanden volgt deze week de vloer
Gewenning ligt inmiddels op de loer

Ik heb geleerd bij dit soort dingen
al drie weken vooruit te dromen 
en alles wat ertussen zit, me te laten overkomen

Dus....tijdens de verbouwing gewoon open!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten