14 november 2011

(Ver)spreekwoorden - John Travolta

Mét (boven) en zonder (rechts)

Nu John Travolta uit de kast is gekomen - hij draagt geen toupetje meer - even wat (ver)spreekwoorden die daarop voortborduren. Vrees niet: mijn blog wordt geen verkapte showbiz-site: dit nieuws valt gewoon perfect samen met onderstaande (ver)spreekwoorden, die spontaan tijdens een telefoongesprek met Ton ontstonden.
Hij bedacht de eerste en de rest volgde vanzelf!

John T. zal er nooit meer met zijn toupetje naar gooien.
Ook achteloos zeggen: 'Gooi maar in mijn toupet' is nu passé.
Wel een mooi excuus om te zeggen: 'Dat gaat me boven mijn toupet'!
En wat een eer, als jij de aanleiding voor deze metamorfose bent geweest en hij tegen jou heeft gezegd: 
'Daar neem ik mijn toupetje voor af'.


Overigens had John Travolta wel een mooie kunstmatige hoofdbedekking, dat kan natuurlijk alleen maar, als je niet 'Jan met de (tou)pet bent', of moet ik John zeggen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten